Πώς να παίρνεις συστάσεις

Η καλύτερη πηγή συστάσεων είναι οι ικανοποιημένοι πελάτες σας.

Η δουλειά σας, είναι να δημιουργήσετε αυτό που ονομάζουμε τη “χρυσή αλυσίδα”. Η χρυσή αλυσίδα, είναι μία αλυσίδα από συστάσεις όπου η μία σύσταση οδηγεί στην επόμενη, και στην επόμενη και στην επόμενη.

Δεν ξέρω αν γνωρίζετε το “πρωτόκολλο” που οδηγεί στο να παίρνουμε συστάσεις – τα βήματα δηλαδή.

Αν δεν το γνωρίζετε θα σας το πω εν τάχει. 

Πρώτα απ’ όλα, όταν ζητάτε συστάσεις, ζητήστε δύο – τρεις.

“Κύριε τάδε, γνωρίζετε άλλα δύο ή τρία άτομα, σε παρόμοια κατάσταση με τη δική σας, που ίσως να ενδιαφερόντουσαν για αυτό που μόλις συζητήσαμε;”

Αν το άτομο στο οποίο μιλάτε, αγόρασε, τότε τέλεια. Αλλά ακόμα και αν δεν αγόρασε, τότε πάλι θα ζητήσετε συστάσεις.

Αν τους ζητήσετε δύο – τρεις συστάσεις, θα σας δώσουν τουλάχιστον δύο… “ναι, μπορεί να γνωρίζω κανα δυο άτομα που ίσως να τους ενδιέφερε”

Αν σας συμπαθήσουν, θα θέλουν να σας βοηθήσουν.

Όπως μπορείτε να δείτε και στην 5ωρη εκπαίδευση της Ακαταμάχητης Πρόσκλησης, ο στόχος μου από κάθε επικοινωνία είναι να έχω ένα θετικό αποτέλεσμα. Θετικό αποτέλεσμα, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ο συνομιλητής μου θα αγοράσει ή θα γραφτεί, αλλά τουλάχιστον θα έχει μία θετική αίσθηση – μία θετική εικόνα για εμένα. 

1ον, γιατί εγώ, πέρα από το ότι εκπροσωπώ τον εαυτό μου, εκπροσωπώ επίσης την εταιρία μου, αλλά και όλο τον κλάδο του δικτυακού μάρκετινγκ (το ίδιο και εσείς φυσικά).

Και 2ον, ΑΝ κάποια στιγμή αλλάξει κάτι στη ζωή του και ΕΙΝΑΙ έτοιμος να αγοράσει ή να γραφτεί ή να μου συστήσει κάποια άτομα, θέλω να νιώθει άνετα να επικοινωνήσει μαζί μου ξανά.

Αυτό είναι κάτι που μπορείτε να το χτίσετε, μαθαίνοντας καλά τις 10 δεξιότητες επικοινωνίας, τις οποίες αναλύω στην 5ωρη εκπαίδευση της Ακαταμάχητης Πρόσκλησης.

Αν πει λοιπόν… “ναι, μπορεί να γνωρίζω κανα δυο άτομα που ίσως να τους ενδιέφερε”, τότε πείτε…

“Μήπως έχετε πρόχειρα τα τηλέφωνά τους;”

Σχεδόν πάντα, θα σας συστήσουν άτομα των οποίων έχουν πρόχειρα τα τηλέφωνα τους.

Και αφού σας τα δώσουν, το τρίτο πράγμα που θα κάνετε είναι να πείτε:

“Κύριε τάδε, σε ποιον από αυτούς τους δύο νιώθετε ότι θα έπρεπε να τηλεφωνήσω πρώτα;”

Θα σας πουν ποιον από τους δύο, και μετά πείτε: 

“Μπορείτε να του τηλεφωνήσετε και να του πείτε ότι θα επικοινωνήσω μαζί του σήμερα;”

Αυτή είναι μία διαδικασία τεσσάρων βημάτων.

Δεν ξέρω αν σας ακούγεται πολύπλοκη ή πολύ απλή. Αλλά μπορεί να διπλασιάσει το εισόδημά σας.

Και η ευκολότερη πώληση που θα κάνετε, είναι από σύσταση από ένα άτομο το οποίο γνωρίζουν και σέβονται. Όταν θα επικοινωνήσετε μαζί τους, θα έχετε ήδη κλεισμένη τη συμφωνία στο 90%.

Όταν πάρετε λοιπόν μία σύσταση από κάποιον και επικοινωνήσετε με τη σύσταση, τι κάνετε ΑΦΟΥ μιλήσετε με τον συστηνόμενο;

Τηλεφωνείτε στο άτομο που σας ΕΔΩΣΕ τη σύσταση και τον ευχαριστείτε.

Στείλτε του ένα σημείωμα, στείλτε του λουλούδια, στείλτε του ένα βιβλίο… δείξτε του έμπρακτα την ευγνωμοσύνη σας για τη σύσταση… και πείτε “και αν γνωρίζετε και κάποιον άλλον, που ίσως να ενδιαφερόταν, θα χαιρόμουν να μιλήσω και σε εκείνον.”

Υπάρχουν κάποιοι που το έχουν κάνει αυτό τόσο καλά, που κυριολεκτικά έχουν ένα δίκτυο επαγγελματικών σχέσεων που τους δίνουν συνεχώς συστάσεις. Τους δίνουν ολόκληρες λίστες συστάσεων.

Θα πάρουν 10-15 φίλους τους τηλέφωνο και θα σας συστήσουν.

Το έχω κάνει και εγώ αυτό και ξεκινώντας από 5 άτομα, κατάφερα να έχω ανεξάντλητες συστάσεις… είχα κάθε μέρα 2-3 ραντεβού για τρεις μήνες, ΟΛΑ από συστάσεις.

Και αυτό συμβαίνει, γιατί κάθε φορά που λέτε “ευχαριστώ” σε κάποιον, η αυτοεκτίμησή του ανεβαίνει. Αποκτά μία πολύ ωραία αίσθηση για τον εαυτό του και αρχίζει να βλέπει τη σχέση του μαζί σας, ως μία πολύ θετική εμπειρία. Γιατί όταν επικοινωνεί μαζί σας, έχει θετική ανταπόκριση ΚΑΙ κάποιες φορές οι φίλοι του, του τηλεφωνούν και του λένε “ευχαριστώ που μου τον έστειλες… με βοήθησε πολύ”.

Να θυμάστε λοιπόν αυτόν τον κανόνα:

Οι κορυφαίοι πωλητές/δικτυωτές είναι άτομα που μπορούν να κάνουν ανεύρεση υποψηφίων αδιάκοπα, αλλά που ποτέ δεν χρειάζεται να το κάνουν, γιατί έχουν μία χρυσή αλυσίδα συστάσεων.

Εσείς συνήθως ζητάτε συστάσεις; Αφήστε ένα σχόλιο… και γράψτε μου πώς το κάνετε;

Αν μέχρι τώρα δεν ζητούσατε συστάσεις, θα ξεκινήσετε να το κάνετε εφαρμόζοντας αυτά τα τέσσερα βήματα; 

Θα τα πούμε στην κορυφή.

Θεόδωρος Αραμπατζής

Συγγραφέας του βιβλίου “Ακαταμάχητο Δικτυακό Μάρκετινγκ
Δημιουργός του προγράμματος “Ο Δικτυωτής του μέλλοντος
Προγραμμάτισε μια ΔΩΡΕΑΝ επιχειρηματική ανάλυση μαζί μου

Μοιραστείτε το άρθρο:

3
Leave a Reply

Γράψτε το σχόλιό σας

  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΚΟΚΥΡΗΣ
Guest
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΚΟΚΥΡΗΣ

Ναι το έκανα αλλά μάλλον δεν το έκανα σωστά γιατί δεν μου δινανε συστάσεις με πρόφαση ότι δεν θέλω να δώσω το νούμερο του άλλου.

Eldion Bali
Guest
Eldion Bali

Ναι θα το κανω