5 Ιδέες για να φροντίζετε τον εαυτό σας

Αν δυσκολεύεστε να φροντίσετε τον εαυτό σας, μπορείτε να ακολουθήσετε αυτές τις 5 ιδέες για να φροντίζετε τον εαυτό σας

5 Ιδέες για να φροντίζετε τον εαυτό σας, όταν είστε συνεχώς “στο τρέξιμο”

Νιώθετε ότι δεν έχετε αρκετό χρόνο για τον εαυτό σας;

Ή ότι δεν προλαβαίνετε να κάνετε αρκετά πράγματα μέσα στην ημέρα σας;

Είστε συνεχώς “στο τρέξιμο” και παραμελείτε τον εαυτό σας;

Οι περισσότεροι ζούμε σε πολύ γρήγορους ρυθμούς και για να μπορέσουμε να είμαστε αποδοτικοί σε όλα αυτά που κάνουμε, χρειάζεται να μπορούμε να προσαρμοζόμαστε γρήγορα και να έχουμε τις απαιτούμενες αντοχές – σωματικά και νοητικά

Δυστυχώς, το να είμαστε συνεχώς “στο τρέξιμο” έχει ως αποτέλεσμα να παραμελούμε κάποιες βασικές μας ανάγκες.

Αν λοιπόν δυσκολεύεστε να φροντίσετε τον εαυτό σας, εξαιτίας των γρήγορων ρυθμών που έχετε στην καθημερινότητά σας, μπορείτε να ακολουθήσετε αυτές τις 5 ιδέες για να φροντίζετε τον εαυτό σας, όταν είστε συνεχώς στο τρέξιμο.

Δεν ξέρω πότε βλέπετε διαβάζετε αυτές τις γραμμές, αλλά τώρα, αυτές τις ημέρες – Μάρτιος του 2020, υπάρχει μία παγκόσμια ανησυχία και επιφυλακή, λόγω ενός ιού (σαν ταινία επιστημονικής φαντασίας ακούγεται). Και μάλιστα, έχουν ανασταλεί όλες οι συνεδριακές δραστηριότητες, έχουν ακυρωθεί αγώνες, δημόσιες συγκεντρώσεις, έχουν κλείσει σχολεία, γυμναστήρια, βιβλιοθήκες και γενικά υπάρχει μία πολύ μεγάλη ανησυχία στον κόσμο, για τον λεγόμενο Κορονοϊό (COVID – 19) ο οποίος είναι ένας εξαιρετικά μεταδοτικός ιός, όχι ιδιαίτερα επικίνδυνος, αλλά λόγω της μεταδοτικότητάς του, έχει δημιουργήσει αυτή την επιφυλακή.

Κυκλοφορούν πολλά βίντεο και άρθρα σχετικά με το πώς να προστατευτείτε και λοιπά, ωστόσο εγώ σήμερα θα σας δώσω 5 ιδέες – 5 συμβουλές και το πώς να φροντίζετε τον εαυτό σας όταν είστε συνεχώς στο τρέξιμο και πώς, φροντίζοντας τον εαυτό σας, πρακτικά να προστατεύεστε από ιούς και αρρώστιες (στο μέτρο του δυνατού).

Αν λοιπόν, παραμελείτε την φροντίδα του εαυτού σας, επειδή είστε στο τρέξιμο όλη μέρα και όλη την εβδομάδα, οι 5 αυτές ιδέες θα σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες.

Νούμερο 1: Φάτε ισορροπημένα γεύματα

Η πρώτη πρώτη ιδέα, είναι να τρώτε υγιεινές τροφές. Δυστυχώς, είναι γεγονός ότι το φαγητό που είναι πιο πρακτικό – πιο βολικό, είναι συνήθως το λιγότερο υγιεινό.

Πολλοί, προσπαθώντας να γλιτώσουν χρόνο, καταφεύγουν σε fast food, προσυσκευασμένα γεύματα και άλλες γρήγορες, αλλά όχι τόσο υγιεινές επιλογές.

Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να φροντίσετε τον εαυτό σας, ωστόσο, είναι να μην ενδώσετε σ’αυτή την τάση/συνήθεια.

Τουλάχιστον μία φορά την ημέρα, αφιερώστε τον χρόνο να ετοιμάσετε ένα υγιεινό γεύμα ή πηγαίνετε σε ένα εστιατόρια που σερβίρει υγιεινές επιλογές γευμάτων.

Πιείτε πολύ νερό και έχετε κοντά σας υγιεινά σνακ όπως φρούτα, ξηρούς καρπούς, λαχανικά και δημητριακά.

Το να λαμβάνετε φυσικά συστατικά πλούσια σε βιταμίνες, φυτικές ίνες και υγιεινά λιπαρά, μπορεί να μεταμορφώσει και την πνευματική και τη σωματική σας υγεία.

Το να έχετε υγιεινά και καλής ποιότητας γεύματα όταν είστε στο “τρέξιμο”, είναι πάντα κάτι χρήσιμο. Σας δίνει ενέργεια, υγεία και αντί το σώμα σας να παίρνει το αίμα από τον εγκέφαλο για να χωνέψει ένα “βαρύ” και ανθυγιεινό γεύμα, χρησιμοποιεί το υγιεινό αυτό γεύμα, ως καύσιμο για να υποστηρίξει τον δραστήριο τρόπο ζωής σας.

Το να τρώτε υγιεινά, δεν χρειάζεται να είναι κάτι που απαιτεί πολύ από το χρόνο σας – ειδικά αν γίνει μία προτεραιότητά σας και το βάλετε στο πρόγραμμά σας… και μάλιστα, τα οφέλη στην ευημερία σας, αξίζουν και με το παραπάνω.

Νούμερο 2: Ύπνος

Το επόμενο είναι να έχετε επαρκή ύπνο. Οι άνθρωποι που είναι υπερβολικά πολυάσχολοι, συνήθως το πρώτο που θυσιάζουν είναι ο ύπνος.

Η πραγματικότητα όμως είναι ότι χωρίς αρκετό ύπνο, όχι μόνο δεν θα μπορέσετε να φροντίσετε τον εαυτό σας, αλλά θα είστε λιγότερο παραγωγικοί και θα είναι πιο πιθανόν να εξαντληθείτε/καείτε.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ο προτεινόμενος χρόνος ύπνου για τους ενήλικες, είναι 7 με 8 ώρες κάθε βράδυ. Αν κοιμάστε μεταξύ 6-9 ώρες, αναλόγως την περίπτωση, θα έχετε επαρκή ύπνο.

Επίσης, είναι χρήσιμο να έχετε συγκεκριμένο πρόγραμμα ύπνου – μία συγκεκριμένη ρουτίνα ύπνου. Το να πηγαίνετε για ύπνο την ίδια ώρα κάθε βράδυ, βοηθάει το εσωτερικό ρολόι του σώματός σας να είναι πιο χαλαρό και να σας δώσει περισσότερη ενέργεια το πρωί.

Ακούστε το σώμα σας και δώστε του τη δυνατότητα να κάνει επανεκκίνηση.

Αν δεσμευτείτε να ξεκουραστείτε αρκετά, θα δείτε ότι αυτές οι έξτρα ώρες ύπνου, αξίζουν μακροπρόθεσμα.

Θα είστε έτοιμοι να αναλάβετε όλες σας τις εργασίες πιο αποτελεσματικά και αποδοτικά.

Νούμερο 3: Βρείτε τι είναι αυτό που σας χαλαρώνει (find your stress reliever)

Το να μάθετε να αντιμετωπίζετε το άγχος με έναν υγιή τρόπο, μπορεί να σας ανακουφίσει από τα άγχη της καθημερινότητας.

Το άγχος και το να είστε “στο τρέξιμο”, συνήθως πηγαίνουν χέρι-χέρι.

Αυτό το κάνει σημαντικό για όσους ζουν σε γρήγορους ρυθμους, να μάθουν πώς να αντιμετωπίζουν το άγχος με τρόπο αποτελεσματικό και υγιή.

Το πώς επιλέγετε τελικά να αντιμετωπίσετε το άγχος είναι μία προσωπική επιλογή, αλλά υπάρχουν κάποιες μέθοδοι, που είναι πιο αποτελεσματικές από κάποιες άλλες.

Μία μέθοδος που βοηθάει στον έλεγχο και στην ανακούφιση από το άγχος, είναι ο διαλογισμός.

Ο διαλογισμός σάς επιτρέπει να καθαρίσετε το μυαλό σας και να χαλαρώσετε, λειτουργώντας ως ένας τρόπος να κάνετε μία επανεκκίνηση σε οτιδήποτε μπορεί να σας άγχωνε όλη μέρα.

Μία άλλη μέθοδος είναι η γιόγκα, που συνδυάζει τον διαλογισμό, τις αναπνοές και τη σωματική δραστηριότητα και μία άλλη μέθοδος, είναι το τρέξιμο. Το να αφιερώνω 20-30 ή 45 λεπτά στη φύση, για ένα χαλαρό (ή και έντονο) τρέξιμο, βοηθάει να καθαρίσει το μυαλό από στρεσογόνες σκέψεις και να κάνω μία πολύ καλή νοητική επανεκκίνηση.

Οποιαδήποτε μέθοδο ανακούφισης από το άγχος και αν αποφασίσετε ότι σας ταιριάζει καλύτερα, είναι σημαντικό να έχετε στη ζωή σας μία υγιή διέξοδο ανακούφισης από το άγχος.

Νούμερο 4: Αφιερώστε Χρόνο Με την Οικογένειά σας και τους φίλους σας

Το τέταρτο είναι να αφιερώσετε χρόνο με τους ανθρώπους για τους οποίους νοιάζεστε περισσότερο. 

Κάτι κοινό ανάμεσα στους ανθρώπους που βρίσκονται συνεχώς στο “τρέξιμο” είναι το γεγονός ότι πολλά σημαντικά πράγματα συχνά θυσιάζονται, επειδή δεν έχουν χρόνο.

Δυστυχώς, ένα από τα πράγματα που θυσιάζεται είναι ο χρόνος με την οικογένεια και τους φίλους.

Για τη δική σας ευημερία όμως, όπως και για το καλό των ανθρώπων για τους οποίους νοιάζεστε, είναι απαραίτητο να περνάτε χρόνο μαζί τους. 

Αυτό μπορεί να είναι το να τρώτε πρωινό ή δείπνο μαζί ή ίσως το να μην εργάζεστε ένα Σάββατο και να βγείτε με τους φίλους σας.

Για εμένα προσωπικά, είναι ότι πχ συχνά Κυριακή πρωί, μετά το τρέξιμο, θα βγω για καφέ με τον φίλο μου τον Γιώργο. Κυριακή και Δευτέρα απόγευμα θα πάμε βόλτα με τα παιδιά. Παρασκευή απόγευμα έχω πρόβα με το συγκρότημά μου. Πέμπτη πρωί θα πάμε για καφέ στη γιαγιά μου.

Ό,τι και αν σημαίνει για εσάς το να περνάτε χρόνο με τους ανθρώπους για τους οποίους νοιάζεστε, βεβαιωθείτε ότι θα βρείτε τρόπο να το βάζετε συνεχώς στο πρόγραμμά σας.

Όσον αφορά λοιπόν, το να φροντίζετε τον εαυτό σας και τους άλλους, αυτό, είναι ΠΟΛΥ σημαντικό.

Νούμερο 5: Δώστε στον εαυτό σας ένα διάλειμμα

Βάλτε οπωσδήποτε στο πρόγραμμά σας λίγο χρόνο για τον εαυτό σας. Όσο σημαντικό και αν είναι το να περνάτε χρόνο με την οικογένειά σας και τους φίλους σας, τόσο σημαντικό είναι να περνάτε και λίγο χρόνο μόνοι σας.

Αυτό δεν συμπεριλαμβάνει το χρόνο που είστε μόνοι σας στην εργασία σας, αλλά περισσότερο έχει να κάνει με τον χρόνο που αφιερώνετε μόνοι σας για να χαλαρώσετε ή να απολαύσετε μία δραστηριότητα με τον εαυτό σας.

Ίσως να θέλετε να αφιερώσετε λίγο χρόνο να διαβάσετε, να γράψετε στο ημερολόγιό σας, να κάνετε ένα καυτό μπάνιο, να βγείτε για έναν περίπατο ή οτιδήποτε άλλο.

Είναι γεγονός ότι όλοι χρειάζονται λίγο χρόνο για τον εαυτό τους μία στο τόσο, έτσι ώστε να μπορέσουν να διατηρήσουν την πνευματική τους υγεία. Και συνήθως, αυτοί που έχουν πολύ φορτωμένο πρόγραμμα, έχουν πολύ λίγο χρόνο μόνοι τους.

Όπως και με τις άλλες από αυτές τις 5 ιδέες, όταν λέω να αφιερώσετε χρόνο με τον εαυτό σας, δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να θυσιάσετε πολλές ώρες κάθε μέρα.

Ακόμα και 20-30 λεπτά πριν ξαπλώσετε το βράδυ ή νωρίς το πρωί, μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά στην ευημερία σας.

Το να έχετε έναν ισορροπημένο τρόπο ζωής, είναι απαραίτητο για την επιτυχία σε όλες τις πτυχές της ζωής σας, είτε είναι η εργασιακή σας ζωή, είτε η προσωπική σας ζωή.

Αν εφαρμόσετε αυτές τις ιδέες στο γεμάτο πρόγραμμά σας, θα κάνει τις μεγάλες και δύσκολες εργασίες και πρότζεκτς, να φαίνονται λιγότερο στρεσογόνα.

Το να φροντίσετε την υγεία σας, θα ελαχιστοποιήσει το φόβο και την ένταση σε σχέση με την εργασιακή σας ζωή.

Και έχοντας μία πιο υγιή νοοτροπία, με λιγότερο φόβο και άγχος, θα μπορέσετε να θωρακίσετε τον εαυτό σας από οποιονδήποτε ιό μπορεί να απειλήσει το σώμα και το πνεύμα σας.

Θα χαιρόμουν να μοιραζόσασταν στα σχόλια τι κάνετε ΕΣΕΙΣ προσωπικά για να φροντίσετε τον εαυτό σας, όταν είστε συνεχώς “στο τρέξιμο”…

Αφήστε ένα σχόλιο και βοηθήστε και άλλους να πάρουν ιδέες για το πώς να φροντίσουν καλύτερα τον εαυτό τους.

Αν νιώθετε ότι δεν έχετε αρκετό χρόνο για τον εαυτό σας ή ότι παρότι τρέχετε όλη μέρα, δεν προλαβαίνετε να κάνετε αυτά που είναι σημαντικά για εσάς, δείτε την εκπαίδευση που είχα κάνει, στην οποία μοιράζομαι 21 ιδέες για να την αποτελεσματική διαχείριση του χρόνου σας

Ελπίζω να βρήκατε χρήσιμο το σημερινό άρθρο. Αν το βρήκατε, αφήστε ένα σχόλιο και επίσης θα το εκτιμούσα ιδιαίτερα αν το μοιραζόσασταν με άτομα που πιστεύετε ότι θα τους βοηθούσε. 

Κάντε πράξη τις σημερινές ιδέες… αφιερώστε λίγο χρόνο για να φροντίσετε τον εαυτό σας, ειδικά αν είστε συνεχώς “στο τρέξιμο”!

Θα τα πούμε στην κορυφή.

Θεόδωρος Αραμπατζής

Συγγραφέας του βιβλίου “Ακαταμάχητο Δικτυακό Μάρκετινγκ
Δημιουργός του προγράμματος “Ο Δικτυωτής του μέλλοντος
Προγραμμάτισε μια ΔΩΡΕΑΝ επιχειρηματική ανάλυση μαζί μου

Μοιραστείτε το άρθρο:

Leave a Reply

Γράψτε το σχόλιό σας

  Subscribe  
Notify of