Σταμάτα Το! (μέρος 1ο)

Χθες βράδυ έκανα μία εκπαίδευση στην ομάδα μου, με ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα. Υπάρχει ένα παιδικό βιβλίο που λέγεται “Αυτό θα συνέβαινε αν όλοι το έκαναν!” Είναι ένα βιβλίο με εικόνες που δείχνει κάποιου είδους κακή συμπεριφορά που κάνει ένα παιδί στην αριστερή σελίδα, και μετά τις συνέπειες αυτής της κακής συμπεριφοράς στη δεξιά σελίδα. Για παράδειγμα, στην αριστερή σελίδα έλεγε “Αν χτυπήσεις την γάτα” και έδειχνε ένα παιδί που χτυπούσε μια γάτα και στη δεξιά σελίδα έλεγε “Αυτό θα συνέβαινε αν όλοι το έκαναν”, δείχνοντας πολλές φρικαρισμένες γάτες σε όλη τη σελίδα. Μετά στην αριστερή σελίδα έλεγε “Αν άφηνες ένα χαμό”, δείχνοντας ένα παιδί που δεν μάζευε τα πράγματά του και στη δεξιά σελίδα, “Αυτό θα συνέβαινε αν όλοι το έκαναν αυτό!”, δείχνοντας έναν κόσμο ανακατωμένο και σκουπίδια παντού! Αυτό προσπαθεί να διδάξει το νόημα των συνεπειών.

Στην εκπαίδευση αυτή λοιπόν μίλησα για τα πράγματα που χρειάζεται ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΟΥΜΕ στην επιχείρησή μας στο δικτυακό μάρκετινγκ και την ονόμασα “Σταμάτα Το!” Ο Bob Newhart έπαιξε έναν ψυχίατρο σε ένα γνωστό κωμικό τηλεοπτικό σκετς όπου έρχεται η ασθενής παραπονούμενη και έχοντας ανάγκη τη βοήθειά του. Η συμβουλή του Bob Newhar ήταν “Σταμάτο Το!” αναφερόμενος σε αυτό που έκανε αυτή και μετά της χρέωνε ένα γελοίο ποσό χρημάτων για αυτή τη συμβουλή!

Δείτε το βίντεο. Είναι σύντομο και πολύ αστείο (είναι στα αγγλικά)!

Ας δούμε συνοπτικά ΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ στην επιχείρησή σας στο δικτυακό μάρκετινγκ:

1. ΜΗΝ ΑΠΟΛΟΓΕΙΣΤΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΤΕ – Με άλλα λόγια, ποτέ μα ποτέ μην απολογείστε που ασχολείστε με το δικτυακό μάρκετινγκ. Είναι καλύτερα να το αντιμετωπίσετε άμεσα με αυτοπεποίθηση και σιγουριά, παρά να το πηγαίνετε γύρω γύρω. Είναι ώρα να σταματήσετε να αποφεύγετε αυτό το θέμα. Είναι μία πραγματική επιχείρηση με πραγματική προοπτική και έχει τα οφέλη που είναι πολύ ελκυστικά σε πολλούς επιχειρηματίες μόλις τα καταλάβουν. Μην το προσεγγίζετε επιφυλακτικά όταν μιλάτε για το συγκεκριμένο μοντέλο δουλειάς. Και αν αρχίζουν να σας ζορίζουν, μην δειλιάζετε πλέον. Φυσικά δεν χρειάζεται να μαλώνετε ή να διαφωνείτε μαζί τους, αλλά ορθώστε το ανάστημά σας για αυτό που πιστεύετε και μην κάνετε πίσω! Είναι ένα από τα καλύτερα επιχειρηματικά μοντέλα που υπάρχουν σήμερα. Είναι ώρα να αποκαλυφθούμε και να βγούμε …από τη ντουλάπα. Σταματήστε να απολογείστε για αυτό!! Μην απολογείστε για το ότι ασχολείστε με το δικτυακό μάρκετινγκ! Σταματήστε το!!

2. ΜΗΝ ΧΑΝΕΤΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ – Αν πιάσετε τον εαυτό σας να περνάτε πολλές ώρες στα social media, τότε ίσως ασυναίσθητα να κάνετε πως είστε πολύ απασχολημένοι και να το χρησιμοποιείτε αυτό ως δικαιολογία για να μην αντιμετωπίσετε τους φόβους σας. Μην επιτρέψετε το να είστε πολύ απασχολημένοι να μπαίνει εμπόδιο στο χτίσιμο της επιχείρησής σας. Οι περισσότεροι άνθρωποι θα μπορούσαν να γίνουν πάρα πολύ πετυχημένοι μέσα σε 3 χρόνια, αν μείωναν τις ώρες που είναι στα social media από 3 ώρες την ημέρα σε 1 ώρα την ημέρα. Ίσως να μπορέσετε έτσι να απελευθερώσετε μέχρι και 10 ώρες την εβδομάδα απλά περνώντας λιγότερο χρόνο στα social media. Είναι μία εθιστική μαύρη τρύπα, είμαι κι εγώ περισσότερο ένοχος από οποιονδήποτε… αλλά είναι κάτι που θα μπορούσε να σας αποτρέψει από το να ζήσετε τα όνειρά σας. Σκεφτείτε τι θα γινόταν αν κλείνατε ένα ραντεβού για κάθε 2 ώρες που αφιερώνετε στο facebook, στο Instagram ή στο Twitter; Και δεν θα σας επιτρεπόταν άλλος χρόνος, μέχρι να κλειστεί αυτό το ραντεβού!!
3. ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ “ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ” ΣΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ – Αυτό είναι κάτι σημαντικό. Κάποιες φορές σκέφτομαι πόσο κρίμα είναι όταν κάποιος αγοράζει εισιτήριο για το event της εταιρίας και μετά προσπαθεί να το πουλήσει σε άλλους συνεργάτες στις ομάδες στο facebook. Μου ραγίζει την καρδιά, γιατί ξέρω ότι αν αυτό το άτομο έβαζε λίγη περισσότερη προσπάθεια και δράση και πήγαινε σε αυτή την εκδήλωση ή έβρισκε κάποιον που θα έπαιρνε αυτό το εισιτήριο και θα πήγαινε στην εκδήλωση, θα μεταμόρφωνε τη ζωή του για πάντα. Και πολλές φορές, το να μην πάει στην εκδήλωση της εταιρίας, είναι θανατική ποινή για την επιχείρησή του. Καταλαβαίνω ότι μπορεί να προκύψουν κάποιες καταστάσεις που θα εμποδίσουν κάποιον να πάει, αλλά δεν έχω χάσει εκδήλωση της εταιρίας για 14 χρόνια. Είναι 3 φορές το χρόνο και είναι οι πιο σημαντικές ημερομηνίες της χρονιάς για την επιχείρησή μου, για τη ζωή μου, για τον τρόπο ζωής μου, για τα όνειρά μου. Μην μην αγοράζετε εισιτήριο ΚΑΙ μην αγοράζετε εισιτήριο και μετά αποφασίσετε να μην πάτε για λόγους χρημάτων. Είναι κακή απόφαση αυτή! Κάντε περικοπές όσον αφορά τα Starbucks. Κάντε περικοπές όσον αφορά το να τρώτε έξω. Κάντε περικοπές όσον αφορά τη συνδρομητική τηλεόραση (επιλέξτε ένα οικονομικότερο πακέτο). Κάντε περικοπές όσον αφορά τα δώρα των εορτών… αλλά μην διαπραγματεύεστε το μέλλον σας. Μην κάνετε περικοπές στην προσωπική σας ανάπτυξη. Μην κάνετε περικοπές όσον αφορά το να παρευρίσκεστε στο μεγάλο event της εταιρίας. Μην κάνετε περικοπές σε εργαλεία. Μπορώ να σας πω ειλικρινά ότι ένας από τους λόγους που είμαι σήμερα εδώ είναι γιατί ΠΟΤΕ δεν έκανα περικοπές σε ότι είχε να κάνει με το να επενδύω στον εαυτό μου και στην επιχείρησή μου. Είστε εδώ για κάποιο λόγο – μην διαπραγματεύεστε με την επιτυχία.
4. ΜΗΝ ΠΑΡΑΙΤΕΙΣΤΕ ΟΤΑΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ – Ένα πράγμα σας εγγυώμαι. Τα πράγματα θα γίνουν δύσκολα. Και θα θέλετε να παραιτηθείτε. Θα θέλετε να παραιτηθείτε πολλές φορές. Και έχω δει ανθρώπους να παραιτούνται έχοντας κατακτήσει πολλά διαφορετικά επίπεδα στην εταιρία τους. Ξέρω πολλούς ανθρώπους που παραιτούνται ενώ δεν κερδίζουν καθόλου χρήματα. Υπάρχουν και άνθρωποι που παραιτούνται ενώ είναι διαμάντια ή έχουν ομάδες πολλών δεκάδων ή εκατοντάδων ανθρώπων. Οι άνθρωποι παραιτούνται σε όλα τα επίπεδα. Γιατί συμβαίνει αυτό; Επειδή οι άνθρωποι … απλά παραιτούνται! Γνωρίζω επίσης ότι ο #1 λόγος για την αποτυχία στη δουλειά είναι επειδή παραιτούνται. Σχεδόν κάθε επιχείρηση δικτυακού μάρκετινγκ που απέτυχε ήταν επειδή κάποιος επέλεξε να τα παρατήσει. Και σχεδόν 100% των περιπτώσεων ήταν όταν τα πράγματα είχαν γίνει δύσκολα για να συνεχίσουν. Τότε είναι όμως που μαθαίνετε τα πιο πολύτιμα μαθήματά σας. Δεν υπάρχει ανοσία. Μπορεί σκεφτείτε ότι η κατάστασή σας είναι διαφορετική, αλλά δεν είναι. Πατήστε το κουμπί της επανεκκίνησης ακόμα και καθημερινά αν χρειαστεί.
5. ΜΗΝ ΤΑ ΠΕΙΤΕ ΟΛΑ ΣΤΟ “ΠΡΩΤΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ”! – Η σχέση πρέπει να προηγείται του γάμου. Επικεντρωθείτε στο να γνωρίσετε το άλλο άτομο και να καταλάβετε λίγα πράγματα για το τι το εξιτάρει. Ξέρω ότι είστε ενθουσιασμένοι και θέλετε να το μοιραστείτε με όλο τον κόσμο. Αλλά θα έχετε καλύτερες πιθανότητες αποδοχής αν μπορέσετε να γνωρίσετε το άλλο άτομο ΠΡΙΝ του πείτε τα πάντα για την επιχείρησή σας. Αν πιάσετε τον εαυτό σας να κάνει “παρουσίαση” σε κάποιον που μόλις γνωρίσατε και δεν ξέρετε τίποτα για αυτόν, ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟ! Εστιάστε στη σχέση. Εστιάστε στο να γνωρίσετε αυτό το άτομο και στην πορεία να του πείτε τι κάνετε εσείς.
Οπότε ας ανακεφαλαιώσουμε μέχρι εδώ, τα πέντε πρώτα πράγματα που να ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ στην επιχείρησή σας…

1. ΜΗΝ ΑΠΟΛΟΓΕΙΣΤΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΤΕ
2. ΜΗΝ ΧΑΝΕΤΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ 3. ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ “ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ” ΣΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ 4. ΜΗΝ ΠΑΡΑΙΤΕΙΣΤΕ ΟΤΑΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ 5. ΜΗΝ ΤΑ ΠΕΙΤΕ ΟΛΑ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ!

Έχετε το νου σας στο blog, γιατί σε 2 ημέρες θα δημοσιεύσω και τα υπόλοιπα πέντε πράγματα που να ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ στην επιχείρησή σας!

Θα τα πούμε στην κορυφή,

Θεόδωρος Αραμπατζής

ΥΓ: Αν θέλετε να μάθετε ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ, χρειάζεται να διαβάσετε το βιβλίο μου

Leave a Reply

1 Comment on "Σταμάτα Το! (μέρος 1ο)"

Notify of
avatar
Sort by:   newest | oldest | most voted
nikpangr
Guest

Ευχαριστω

wpDiscuz