Σταματήστε τη Γκρίνια

Μου τηλεφωνεί ο δικτυωτής και μου λέει:

“Δε μπορώ να γράψω κανέναν. Κανείς από τους υποψηφίους μου δε θέλει να γραφτεί. Τελικά δε δουλεύει το σύστημα.”

Αν μπορούσε να ακούσει τον εαυτό του να μιλάει θα άκουγε ότι γκρινιάζει σαν ένα “αβοήθητο θύμα”.

Αν μπορούσα θα έβγαζα το χέρι μου από το τηλέφωνο και θα του χτυπούσα στο κεφάλι μπας και συνέλθει.

Το μάρκετινγκ δεν είναι δύσκολο. Είναι απλή λογική. Οπότε του είπα:

“Έχεις τρεις επιλογές:
1. Μπορείς να “πουλάς” κάτι άλλο.
2. Βρες άλλους υποψηφίους ή
3. Μάθε να κάνεις καλύτερες παρουσιάσεις.

Διάλεξε ένα από τα τρία … ή παράτα τα.”

Το να τα παρατήσει μάλλον θα ήταν η τέταρτη επιλογή. 😀

Τέλος πάντων, αυτό που ήθελε ο δικτυωτής από εμένα ήταν να αλλάξω τον κόσμο για να ταιριάζει στα μέτρα του. Αυτό προφανώς δε θα μπορούσε να γίνει.

Τελικά, ΔΕΝ ήθελε να πουλήσει κάτι άλλο και ΔΕΝ ήθελε να βρει άλλους υποψηφίους. Έτσι του έμεινε η 3η Επιλογή: Να μάθει να κάνει καλύτερες παρουσιάσεις.

Δε διαφώνησα μαζί του. Το πώς θα δει τη δουλειά του είναι … δική του δουλειά. Αυτός έχει τον έλεγχο των επιλογών του.

Αν και αυτό ήταν επίπονο για τον δικτυωτή, ήταν αρκετά ευχάριστο για εμένα. Μου αρέσει όταν οι δικτυωτές που μιλάω μαθαίνουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη για τη ζωή τους.

Και τελικά ο δικτυωτής αποφάσισε να “μάθει πώς να κάνει καλύτερες παρουσιάσεις” και να αλλάξει τη ζωή του;

* Μήπως διάβασε κάποιο βιβλίο για τις παρουσιάσεις;
* Μήπως άκουσε κάποιο CD για τις παρουσιάσεις;
* Μήπως παρακολούθησε κάποιο σεμινάριο;

Όχι.

Αποφάσισε να παραπονεθεί σε κάποιον άλλον. Μάλλον το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να παρουσιάσουμε λύσεις – όχι να αναγκάσουμε τους άλλους να αξιοποιήσουν αυτές τις λύσεις.

Θεόδωρος Αραμπατζής

Leave a Reply

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz