Οι Ηγέτες είναι Καινοτόμοι

Αυτές τις μέρες (ξανά) διαβάζω το βιβλίο Ηγέτης Δίχως Τίτλο του Robin Sharma. Αναφέρεται στα χαρακτηριστικά που έχουν οι ηγέτες και λέει το εξής:
“Ένα από τα χαρακτηριστικά των ηγετών είναι ότι είναι καινοτόμοι. Οι άνθρωποι φοβούνται να είναι πηγαίοι στις μέρες μας κι έστι το μόνο που προσπαθούν είναι να βάλουν σε νέα συσκευασία παλιές συνταγές που πέτυχαν πριν από μερικές δεκαετίες, θεωρώντας το πιο ασφαλές.
Η καινοτομία πάντοτε αποδεικνύεται ανώτερη από την επανάληψη αυτών που πέτυχαν στο παρελθόν.
Το να επαναλαμβάνουμε αυτό που πέτυχε και μόλις πριν από ένα χρόνο, κάτω από τις εξαιρετικά απρόβλεπτες συνθήκες που επικρατούν τώρα σε όλους τους τομείς, είναι ένας σίγουρος τρόπος για να βρεθούμε σε άσχημη θέση.
Ένα από τα πρώτα πράγματα που θα πρέπει να κάνεις από την επόμενη κι όλας φοράς που θα κάνεις τη δουλειά σου είναι να επιδιώκεις με παθιασμένη αφοσίωση την καθημερινή και αδιάκοπη εξέλιξη.
Ρώτα τον εαυτό σου: “Τι μπορώ να βελτιώσω σήμερα;”
Η καινοτομία στην πραγματικότητα έχει να κάνει με το να κάνουμε τα πάντα πολύ καλύτερα απ’ ό,τι τα βρήκαμε
Να κάνεις κάθε φορά το σήμερα καλύτερο από το χθες.”
Ακούγοντας για πρώτη φορά για το δικτυακό μάρκετινγκ, μας προτρέπουν να “είμαστε ανοιχτοί σε νέες ιδέες”, να “μην είμαστε κολλημένοι”, να “έχουμε ανοιχτό μυαλό” κλπ, και όταν μπαίνουμε τελικά, αυτό που μας λένε είναι να αντιγράφουμε αυτό ακριβώς που κάνουν οι άλλοι, να μη δοκιμάζουμε άλλα γιατί δε δουλεύουν και αν “σηκώσουμε μπαϊράκι” και επιχειρήσουμε να το κάνουμε με το δικό μας τρόπο, τότε είμαστε τα μαύρα πρόβατα.
Από μικρός θυμάμαι ήμουν το μαύρο πρόβατο. Πάντα συνήθιζα να κάνω τα πράγματα λίγο διαφορετικά από τους άλλους. Να σκέφτομαι λίγο διαφορετικά από τους άλλους. Είχα από νωρίς μία δική μου φιλοσοφία για το πώς είναι και για το πώς θα έπρεπε να είναι τα πράγματα. Γι’ αυτό άλλωστε και θεωρούμουν (και ίσως ακόμα θεωρούμαι) “ταραξίας” ή “απροσάρμοστος” ή “περίεργος”. Ήξερα όμως μέσα μου ότι έπρεπε να ακολουθήσω αυτό που έλεγε η καρδιά μου – και το ακολουθούσα. 
Μπαίνοντας στο δικτυακό μάρκετινγκ, σχετικά από την αρχή άρχισα να πειραματίζομαι με διάφορες μεθόδους. Άλλες δούλευαν και άλλες όχι. Πολλά από αυτά που έκανα, ενώ στην αρχή τα κορόιδευαν ή τα υποτιμούσαν οι “πετυχημένοι”, αργότερα είδα να τα εφαρμόζουν και να τα διδάσκουν στις ομάδες τους.
Ναι, καλό είναι να υπάρχει ένα σύστημα για να διδάξουμε στην πλειοψηφία των συνεργατών μας. Αλλά να ξέρετε ότι οι ηγέτες ΣΥΝΗΘΩΣ θα το κάνουν με το δικό τους τρόπο – θα είναι καινοτόμοι· και χρειάζεται να είστε έτοιμοι να τους αφήσετε να ανοίξουν τα φτερά τους. Δε θα είναι εύκολο, αλλά χρειάζεται να τους αφήσετε. Αν νιώθετε εσείς υπεύθυνοι για το τι θα κάνουν και τι ΔΕ θα κάνουν, τότε θα πρέπει να είστε και έτοιμοι να δεχτείτε την ευθύνη της αποτυχίας τους. Δεν υπάρχει κανένας λόγος για να το κάνουμε αυτό, δε συμφωνείτε;
Ποια είναι η δική σας εμπειρία πάνω σ’ αυτό; Ο οργανισμός στον οποίο βρίσκεστε, σας επιτρέπει να είστε καινοτόμοι; Γράψτε το σχόλιό σας παρακάτω…

Leave a Reply

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz