Τηλεφωνική Συμβουλή: Το Κόλπο Για Να Χτίσετε Σχέσεις

Του Tim Sales

Για κάνετε τον εαυτό σας να ξεχωρίσει στο δικτυακό μάρκετινγκ (και σε οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση) χρειάζεται να μπορείτε να γνωρίζετε τους υποψηφίους σας. Αυτό δείχνει επίσης ότι “ενδιαφέρεστε για αυτούς”.

Έχω δει ότι οι υποψήφιοι είναι περισσότερο πρόθυμοι να δώσουν τα περισσότερα προσωπικά τους στοιχεία, όπως το κινητό τους, τις ώρες που εργάζονται, το πρόγραμμα της εβδομάδας τους, τις προσωπικές τους επιθυμίες ή τα πράγματα που δεν τους αρέσουν, στοιχεία για την οικογένειά τους κλπ, στις πρώτες δύο φορές που θα μιλήσετε μαζί τους.

Αυτές οι πληροφορίες είναι αυτό που χρησιμοποιείτε για να χτίσετε μία σχέση μαζί τους. Αλλά χρειάζεται να κερδίσετε το δικαίωμα να ζητήσετε αυτές τις πρόσθετες πληροφορίες.

Η συμβουλή μου πάνω σ’ αυτό είναι: Πάρτε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες μπορείτε, στην αρχή της επικοινωνίας σας. Ίσως να είναι πιο δύσκολο να το κάνετε αργότερα.

Γιατί; Επειδή στην αρχή της επικοινωνίας σας είστε απλά εσείς οι δύο που μιλάτε μεταξύ σας – κανένας άλλος δεν έχει αναμειχθεί για να πει κάτι αρνητικό. Πολύ συχνά, καθώς περνάει ο καιρός κάποιοι άλλοι κάνουν σχόλια που έχουν ως αποτέλεσμα να κάνουν τον υποψήφιό σας να διστάζει.

Εδώ είναι μερικές πληροφορίες που είναι καλό να πάρετε από τον υποψήφιό σας στην πρώτη ή στη δεύτερη επικοινωνία:

  • Το τηλέφωνό τους (σπίτι και κινητό)
  • Email
  • Ώρες που είναι στη δουλειά
  • Ώρες που είναι στο σπίτι
  • Ποιες είναι οι ώρες που ξεκουράζονται στις οποίες δεν τους τηλεφωνείτε;
  • Ποιο είναι το πρόγραμμα της ημέρας, της εβδομάδας τους κλπ;
  • Ποια είναι τα ονόματα των παιδιών τους
  • Τι δουλειά κάνει ο/η σύντροφός τους 
  • Χόμπι και ενδιαφέροντα

Μπορείτε επίσης να ζητήσετε και πιο προσωπικές πληροφορίες. Αν μάθετε ότι το χόμπι του είναι το τένις, σημειώστε το: Του Γιώργου του αρέσει το τένις. Αν την ώρα που συζητάτε στο τηλέφωνο ακούσετε ένα μωρό να κλαίει στο χώρο που βρίσκονται, πείτε κάτι τέτοιο, “Πόσο χρονών είναι το παιδάκι σας; Αγόρι ή κορίτσι; Ω, πώς το λένε;”

Δε θα πρέπει να ακούγεστε ότι τους ανακρίνετε αλλά ότι ενδιαφέρεστε πραγματικά. Υπάρχει διαφορά.

Κάθε υποψήφιος είναι διαφορετικός· ακούστε προσεκτικά και δείτε πότε πιέζετε πολύ. Φέρεστε πολύ επιθετικά όταν λέτε άμεσα, “Ποιο είναι το κινητό σου;” Οι υποψήφιοι θα νιώσουν άβολα και πιθανόν δε θα σας δώσουν τα στοιχεία τους αν τους προσεγγίσετε με αυτό τον τρόπο.

Αλλά ας υποθέσουμε ότι έχετε κάνει έναν καλό χαιρετισμό και μία καλή πρόκριση και μάθατε τι θέλει ο υποψήφιός σας – οπότε τον προσκαλείτε.

Εδώ είναι ένα παράδειγμα όπου έχετε κερδίσετε το δικαίωμα να ζητήσετε περισσότερες πληροφορίες: Πείτε, “Υπάρχει ένα βίντεο που χρειάζεται να δεις που θα σε βοηθήσει να λύσεις αυτό το πρόβλημα σου. Εξηγεί πολλά για αυτό που θέλεις.” Δώστε πληροφορίες για το πώς μπορούν να παρακολουθήσουν το βίντεο.

Μετά πείτε, “Πότε θα ήταν καλύτερη στιγμή να μιλήσουμε αφού δεις το βίντεο;” Ο υποψήφιος λέει, “Αύριο στις 3μμ.” Τότε πείτε, “Οκ, τότε θα σου τηλεφωνήσω αύριο στις 3μμ. Σε ποιο τηλέφωνο θα σε βρω καλύτερα;”

Πολύ συχνά θα σας δώσουν το κινητό τους τηλέφωνο ως εναλλακτικό τηλέφωνο. Αν ζητούσατε επιπλέον πληροφορίες με αυτό τον τρόπο, δε θα ήσασταν πολύ επιθετικοί.

Αν πρόκειται να βρεθείτε από κοντά μαζί τους θα μπορούσατε να πείτε, “Να σου δώσω το κινητό μου σε περίπτωση που δεν μπορείς να με βρεις.” Δώστε το τηλέφωνό σας και ρωτήστε, “Εσύ έχεις κινητό;” ή “Το δικό σου κινητό ποιο είναι;”

Κατά τη διάρκεια του αρχικού χαιρετισμού μπορείτε να ρωτήσετε πράγματα όπως, “Πώς είναι συνήθως η ημέρα σου;” ή “Έχεις κάποιες μέρες της εβδομάδας που δε δουλεύεις;”

Την πρώτη φορά που θα βρεθείτε από κοντά δώστε τους την κάρτα σας και ρωτήστε αν έχουν κι αυτοί μία κάρτα.

Tim Sales

Μετάφραση: Θεόδωρος Αραμπατζής

Leave a Reply

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz